Od kilku lat w Miejskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Opolu funkcjonuje tzw. Szkoła Doradztwa Przywarsztatowego. Choć formuła działania Szkoły ewoluowała w miarę upływu czasu, niezmiennie kierunki jej działania były wytyczane przez cele priorytetowe, takie jak:

  • wspomaganie nauczycieli w realizacji założeń aktualnej podstawy programowej,
  • wzbogacanie posiadanej przez nich wiedzy dydaktycznej o najnowsze treści metodyczne, pedagogiczne, psychologiczne i społeczne,
  • proponowanie nauczycielom, wychowawcom, pedagogom nowych rozwiązań metodycznych oraz udzielanie im wsparcia we wprowadzaniu tych rozwiązań do własnej praktyki zawodowej.

Oferowane formy nie tylko mieszczą się w obszarze wytyczonym przez ustawodawcę w Rozporządzeniu MEN z dnia 28 maja 2019r. ws. placówek doskonalenia nauczycieli, ale poprzez swoją różnorodność często wykraczają ponad wskazane ramy.

W bieżącym roku szkolnym Opolski Kurator Oświaty powierzył zadania doradcy metodycznego w MODN dziewięciorgu osobom, które służą swoją wiedzą i doświadczeniem nauczycielom: wychowania przedszkolnego, języka polskiego, matematyki, języka angielskiego, kształcenia specjalnego, religii, wychowania fizycznego i doradcom zawodowym.

Zapraszamy Państwa do udziału w proponowanych przez doradców formach szkoleniowych oraz do współpracy. Dla nauczycieli z bogatym dorobkiem zawodowym jest to doskonała okazja do dzielenia się z innymi własnym doświadczeniem, natomiast nauczyciele o krótkim stażu mogą skorzystać z merytorycznego wsparcia nauczyciela doradcy bądź konsultanta MODN.

dr Stefania Jagło
koordynator Szkoły Doradztwa Przywarsztatowego
konsultant ds. kształcenia ustawicznego
nauczycieli i doradców metodycznych

Doradca metodyczny: Elżbieta Sarabon-Pałka, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

forma

tytuł, tematyka

miejsce

data

godz.

zajęcia pokazowe

Działania na ułamkach dziesiętnych – kl. 5.

PSP w Gnojnej

31.03.2020 r.

godz. 12.35

konsultacje zespołowe

Dziecko dysfunkcyjne na zajęciach edukacyjnych

 z matematyki.

PSP nr 1 w Grodkowie

maj 2020 r.

konsultacje zespołowe

Innowacja pedagogiczna

z matematyki

w szkole podstawowej.

PSP nr 2 w Nysie

maj 2020 r.

konsultacje zespołowe

Innowacja pedagogiczna

z matematyki

w szkole podstawowej.

PSP nr 2 w Namysłowie

maj 2020 r.

Inne realizowane zadania:

  • Opracowanie testu: Diagnoza umiejętności matematycznych ósmoklasistów przed egzaminem 2020:
    1. opracowanie testu oraz karty odpowiedzi dla ucznia i karty odpowiedzi dla nauczycieli (zrealizowane 13-29.01.2020r.),
    2. przesłanie testu do szkół w Opolu oraz do szkół pow. brzeskiego, nyskiego i namysłowskiego (zrealizowane 29.01.2020r.),
    3. zebranie wyników testu (do 09.03.2020r.),
    4. analiza wyników i opracowanie raportu (09-16.03.2020r.),
    5. przesłanie raportu do szkół, które przystąpiły do testu (po 16.03.2020r.),
    6. prezentacja raportu na konferencjach metodycznych dla nauczycieli szkół podstawowych w Opolu oraz szkół pow. brzeskiego, nyskiego i namysłowskiego (ostatni tydzień marca 2020r.).
  • Opracowanie testu: Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów po klasie siódmej:
    1. opracowanie testu oraz karty odpowiedzi dla ucznia i karty odpowiedzi dla nauczycieli (15.04.2020r. – 08.05.2020r.),
    2. przesłanie testu do szkół w Opolu oraz szkół pow. brzeskiego, nyskiego i namysłowskiego (11.05.2020r.),
    3. zebranie wyników testu (do 29.05.2020r.),
    4. analiza wyników i opracowanie raportu (29.05.2020r. – 10.06.2020r.),
    5. przesłanie raportu do szkół, które przystąpiły do testu (po 10.06.2020r.)
    6. prezentacja raportu na konferencjach metodycznych dla nauczycieli szkół podstawowych w Opolu oraz szkół pow. brzeskiego, nyskiego i namysłowskiego na początku roku szkolnego 2020/2021).
  • Opracowanie testu: Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów po klasie trzeciej:
    1. opracowanie testu oraz karty odpowiedzi dla ucznia i karty odpowiedzi dla nauczycieli (10 – 30.06.2020r.),
    2. realizacja kolejnych zadań w nowym roku szkolnym.